Město Třinec získalo účelovou dotaci na projekt „Modernizace výuky na základních školách v Třinci“ ve výši 7,207 mil. Kč z Regionálního operačního programu regionu soudržnosti Moravskoslezsko 2007 – 2013 (dále jen ROP Moravskoslezsko). www.rr-moravskoslezsko.cz
Název projektu: Modernizace výuky na základních školách v Třinci
Dotace byla získána z ROP Moravskoslezsko 2007- 2013
Prioritní osa: 2. Podpora prosperity regionu
Oblast podpory: 2.1 Infrastruktura veřejných služeb
dílčí oblast podpory: 2.1.1 Rozvoj infrastruktury pro vzdělávání
Registrační číslo projektu: CZ.1.10/2.1.00/30.01560
Realizace projektu: 6/2014 -9/2015
Předmětem projektu je pořízení nových výukových pomůcek, ICT vybavení a nezbytného nábytku do odborných učeben přírodovědných předmětů a jazyků na šesti základních školách v Třinci.
Cílem projektu je zkvalitnit výuku a podněcovat zájem žáků o další studium technických a přírodovědných oborů, ve kterých mohou nalézt perspektivní pracovní uplatnění. Učebny budou využívat všichni žáci školy.
Mimo běžnou výuku budou v učebnách probíhat zájmové a volnočasové aktivity se zaměřením odpovídajícím charakteru modernizovaných učeben, např. jazykové kroužky, přírodovědné kroužky aj..
Jde o tyto základní školy:
- Základní škola Petra Bezruče - 1 přírodovědná učebna
- Základní a mateřská škola, Koperníkova - 1 přírodovědná učebna
- Jubilejní Masarykova základní škola a mateřská škola - 1 jazyková učebna
- Základní škola a mateřská škola Gustava Przeczka a polským jazykem vyučování - 1 učebna fyziky a chemie
- Základní škola Slezská - 3 odborné učebny (fyzika, chemie a přírodopis, zeměpis)
- Základní škola Dany a Emila Zátopkových - 1 technická učebna fyziky
Jazyková labolatoř na JMZŠ a MŠ Třinec
Našim záměrem bylo vybudovat interaktivní jazykovou laboratoř.
ICT ve škole je v dnešní době neodmyslitelnou součástí vyučovacího procesu. Naše škola využívá moderní technologie a postupy práce s interaktivní tabulí a dalšími moderními pomůckami (hlasovací systémy) způsobem, který výrazně zvyšuje aktivní roli žáka ve vyučovacím procesu. Tím se prohlubují zejména jeho komunikační schopnosti při konverzaci v cizím jazyce.
Nový školský zákon přinesl změnu do výuky na školách v podobě tzv. Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Tím i povinnost zavedení výuky druhého cizího jazyka. Ve výuce anglického jazyka jsme v posledních letech získali řadu výrazných úspěchů, na které bychom chtěli navázat i ve výuce německého a ruského jazyka.