Školní parlament
Jubilejní Masarykova základní škola a mateřská škola
.
.
.
.
.
.
Školní parlament sdružuje žáky od 4. do 9. tříd.
Za každou třídou jsou zvoleni dva zástupci. Školní parlament zastává funkci prostředníka zajišťující komunikaci mezi žáky, učiteli a vedením školy. Umožňuje aktivní zapojení žáků do života školy, podporuje zodpovědnost žáků za vlastní vzdělávání a umožňuje podíl na chodu školy. Předkládá podněty, otázky a návrhy vedení školy i učitelům. Snaží se vzájemně najít optimální řešení. Školní parlament je prostředkem pro přenos informací mezi všemi třídami, napomáhá spolupráci mezi jednotlivými ročníky.
Zástupci školního parlamentu se pod vedením Mgr. Jiřího Ciencialy, Mgr. Beaty Dziadkové a Dis. Martiny Vavřačové setkávají na pracovních schůzkách, které se konají každé dva týdny. Na těchto schůzkách přednáší návrhy a připomínky svých spolužáků ke vzdělávacímu procesu, školnímu prostředí a vzájemnému soužití. Připravuje soutěže a aktivity pro své spolužáky. Školní parlament spolupracuje s vedením školy, které řeší jeho připomínky a náměty. Školní parlament vždy s předstihem informuje o plánovaných akcích.
Stanovy školního parlamentu
- Zástupci školního parlamentu jsou voleni jednou ročně a to vždy na začátku školního roku. Každá třída si volí dva zástupce.
- Funkce ve ŠP je dobrovolná, žák nemůže být zvolen bez svého souhlasu.
- Školní parlament se schází 2x měsíčně nebo dle potřeby.
- Z každého jednání školního parlamentu je proveden zápis.
- Jednání školního parlamentu se účastní zástupci tříd a jeho vedení.
- Školní parlament nemá právo zasahovat do záležitostí, které jsou výhradně v kompetenci vedení školy, nebo vydávat taková rozhodnutí, která jsou v rozporu se školním řádem.
Cíle školního parlamentu
- Být prostředníkem mezi žáky, učiteli, zajišťovat zpětné vazby.
- Zlepšovat spolupráci mezi všemi články školního života.
- Dohlížet na dodržování školního řádu.
- Pomáhat při organizaci chodu školy, řešit připomínky a návrhy žáků na lepší chod školy, spolupodílet se na akcích školy.
- Podílet se vytváření příznivého klimatu školy.
- Všímat si, snažit se předcházet, upozorňovat, případně pomáhat při odstranění projevů šikany, ubližování druhým, ničení majetku školy.
- Pěstovat pěkné vztahy mezi žáky, vzájemnou pomoc a respekt.
- Prezentovat svoji práci na webových stránkách školy.