Kontakt s přírodou a okolním prostředím přináší jednotlivci tisíce výhod jak z fyzického, tak i psychického hlediska. Tyto výhody přiměly vědce k tomu, aby považovali terénní vzdělávání za úspěšnou výukovou metodu, která žákům nabízí možnost navázání vztahu k sobě a ostatním vrstevníkům pomocí zvýšení sociálních dovedností na straně jedné a uvědoměním si otázek ohleduplnosti k životnímu prostředí na straně druhé.
Kurz „Outdoor learning and adventure education (terénní vzdělávání)“ se konal v dubnu na španělském ostrově Tenerife, složení kurzu bylo velice rozmanité, pedagogové pocházeli z České republiky, Polska, Maďarska, Francie, Finska, Litvy a Slovinska.
Kurz byl rozdělen na dvě části. V obecné části účastníci měli příležitost analyzovat přínosy terénního vzdělávání, jako je například rozvoj žáků, jenž zahrnuje celkovou pohodu, pocit sebe sama, rozvoj kompetencí a socializaci žáků. A také kontakt se světem spočívající v sepětí s přírodou a hlubší poznání životního prostředí s cílem rozvíjet smysl pro péči a ochranu.
Následující část kurzu byla zaměřena na hry a aktivity, které si účastníci měli možnost vyzkoušet v přírodním prostředí, jako jsou místní parky, hory nebo pláže. Při těchto aktivitách jsme poznali důležitost týmové spolupráce pro dosažení pozitivních výsledků a především metodu „learning by doing“ (učení prožitkem), což je hlavní princip neformálního vzdělávání, jež se může odehrávat jak v rámci vzdělávacích institucí, tak mimo ně a vyhovuje všem věkovým kategoriím.
Účast na kurzu byla velice přínosná, nejen že jsem si uvědomila důležitost terénního vzdělávání, které je velice inspirativní, kreativní a obohacující nejen pro žáky, ale i pro pedagogy. Rovněž jsem navázala četná přátelství s účastníky z dalších zemí a získala nové inspirace, které využiji pro svou práci.