Jubilejní Masarykova
základní škola a mateřská škola

Třinec, příspěvková organizace

<< zpět

Škola v přírodě Žiar

V úterý 23. 4. 2019 odjeli žáci 2. a 3. tříd naší školy na desetidenní ozdravný pobyt do Školy v přírodě ve Žiaru.

Po skvělém obědě po příjezdu a chvíli odpočinku jsme se všichni vydali na procházku podél místního potoka. Po návratu do areálu jsme si až do večerky hráli venku, abychom se co nejvíce nadýchali čerstvého tatranského vzduchu. Po večeři jsme si ještě vyrobili cedulky se jmény a s bodováním na dveře. Před spaním jsme mohli chvíli fandit našim hokejistům. Mnozí byli natolik unaveni, že usnuli ještě dřív, než byla vyhlášena večerka.
   I další den jsme téměř celý strávili venku při učení s učitelkami nebo při hrách s vychovatelkami.
   Těšíme se, co nám přinesou další dny, snad se i malinko umoudří počasí a místo občasného mrholení konečně vyjde sluníčko.

Využili jsme překrásné slunečné počasí a místo učení se vydali na chatu Žiar. Cestou tam i zpět jsme zdolávali přírodní překážky - padané stromy na cestě lesem i proud vody z tajícího sněhu cestou zpátky. Vše jsme zvládli, navíc jsme se nemohli vynadívat na okolní velehory, které se před námi postupně odkrývaly pokaždé v jiné kráse.
   Na odpoledne připravily paní vychovatelky pro děti sportovní olympiádu. Některé výkony dětí byly až překvapivě výborné na to, že měly v nohách 11 km (fota budou dodána). Před večerkou většina opět fandila třineckým hokejistům.

Hra se jmenovala Zrnka moudrosti,hrály ji děti ze 3.A a 3.B třídy. Netradičně jsme si potrénovali paměť. Úkolem každého bylo najít postupně 10 moudrostí - citátů, což mnohým dalo značně zabrat. Hra byla zajímavá a velmi se nám líbila.

Dalším velkým zážitkem byla pro všechny nedělní návštěva Medvědí štoly. Průvodce dětem vysvětlil, že zde medvědi vlasně nikdy nebydleli, ale že zde baníci dolovali pravděpodobně pyrit.

Nedělní večer patřil zajímavé přednášce člena horské služby a pohádce Perníková chaloupka. Tu si velmi pěkně připravily děti z 2.B třídy a nám všem se moc líbila.

Všechny nadchlo Přírodovědné muzeum v Liptovském Mikuláši, které jsme navštívili v pondělí dopoledne. Zahrnovalo období od vzniku planet, pravěk, až po současnost. Překrásné byly minerály, vycpaniny zvířat v životní velikosti, kde si děti mohly pouštět i jejich hlasy. Spousta exponátů seznámila děti i se životem lidí v oblasti Tater.
   Večer patřil další pohádce - Kouzelná píšťalka, kterou si pro změnu připravily děti ze 2.A. Opět jsme se všichni dobře pobavili.

V úterý nás čekala další zajímavá přednáška jednoho z ochránců místní fauny, především svišťů a kamzíků. Ti jsou kvůli rozrůstající se turistice stále více vytlačováni. A právě díky ochráncům se je daří stěhovat na bezpečnější místa, chránit je v době rozmnožování, a tím předejít jejich úplnému vyhubení.

Ihned po středeční snídani nás autobusy odvezly na Štrbské pleso, velmi navštěvované sportovní i turistické středisko ve Vysokých Tatrách. Po večeři již ve žiarském areálu jsme si zahráli všichni společně Bingo a každá třída si vytvořila plakát se vzpomínkami, na kterém se podíleli všechny děti. Jsme velmi rádi, že i tento den nám po několika dnech opět svítilo sluníčko.